بی لاین - Beeline

بی لاین - Beeline

Beeline که پیشتر با نام Bee Line GSM شناخته می شد  یک نام تجاری  در زمیه ارتباطات از راه دور است که  توسط شرکت PJSC VimpelCom در روسیه تأسیس شده است.PJSC VimpelCom سومین شرکت بزرگ بی سیم (wireless) و دومین شرکت مخابراتی بزرگ روسیه است که دفتر مرکزی آن در مسکو واقع شده است. از سال 2009 ، PJSC VimpelCom یک شرکت تابعه VimpelCom Ltd. است که در سال 2017 تبدیل به Veon شد که این مرکز در آمستردام مستقر است. رقبای اصلی VimpelCom در روسیه Mobile TeleSystems ، MegaFon و Tele2 هستند.

 

vimpelcom - ویمپلکام

 

Beeline برندی است که در اواخر سال 1993 توسط Fabela ساخته شد، این نام از اصطلاح انگلیسی "beeline" گرفته شده است ، به معنای مستقیم ترین راه بین دو نقطه.VimpelCom ، بی لاین را در سال 2005 با لوگوی دایره و نوار راه راه سیاه و زرد  در سال 2005 با کمپین ارتباط این برند با اصول روشنایی ، دوستی ، اثربخشی ، سادگی و احساسات مثبت و با یک شعار جدید "Живи на яркой стороне" (در سمت روشن زندگی کنید) مجدداً راه اندازی کرد. OJSC VimpelCom در سال 1992 تأسیس شد و در ابتدا شبکه AMPS / D-AMPS را در منطقه مسکو اداره می کرد و در سال 1996 اولین شرکت روسی شد که در بورس اوراق بهادار نیویورک قرار گرفت.در سال 1997 این شرکت شروع به کار كرد و در زمینه شبکه GSM شروع به کار کرد و در سال 2001 شبکه های GSM را در سرتاسر مناطق روسیه راه اندازی كرد و به تدریج حضور منطقه ای خود را در بیشتر مناطق روسیه افزایش داد.مجوزهای فعلی این شرکت (از ژوئیه 2008) قلمرویی را که 97٪ از جمعیت روسیه در آن سکونت دارند ، و همچنین 100٪ قلمرو قزاقستان ، اوکراین ، ازبکستان ، تاجیکستان ، گرجستان و ارمنستان را در بر می گیرد. [10] VimpelCom همچنین دارای 49.9٪ سهام در Euroset ، بزرگترین خرده فروش موبایل در روسیه و کشورهای مشترک المنافع کشورهای مستقل (CIS) است.

 

beeline - بی لاین

 

در 16 نوامبر 2006 ، PJSC VimpelCom سهم  90 درصدی ArmenTel CJSC را که در اختیار سازمان مخابرات یونان بود را به قیمت 341.9 میلیون یورو خریداری کرد. VimpelCom همچنین پرداخت بدهی های 40 میلیون یورویی ارمنتل را بر عهده گرفت. 10٪  سهام باقیمانده این شرکت در اختیار دولت ارمنستان است.
 
Armantel - ارمنتل
 
در سال 2004 ، PJSC VimpelCom در اولین سرمایه گذاری خود در خارج از خاک روسیه ، اپراتور سلولی قزاقستانی KaR-Tel (نام های تجاری K-Mobile و Excess) را بدست آورد.
 
beeline kazakhstan - بی لاین قزاقستان
 
در سال 2011 ، Beeline به عنوان VimpelCom Lao وارد لائوس شد و جایگزین Tigo سابق شد و ارائه خدمات 3G HSPA + را در ژانویه 2012 آغاز کرد و به زودی Beeline Laos 4G LTE به بازار عرضه می شود.
 
tigo - تیگو
 
Beeline Ukraine قبل از فوریه 2007 با عنوان RadioSystems اوکراین (URS) شناخته می شد و یک اپراتور تلفن همراه در اوکراین با 2.22 میلیون مشترک GSM تا فوریه 2007 بود. این شرکت تحت نام تجاری Beeline فعالیت می کرد. در سال 2010 شرکت Beeline با Kyivstar ادغام شد و در حال حاضر این شرکت تنها تحت نام تجاری Kyivstar فعالیت می کند.
 
kyivstar - کیف استار

در ژوئیه 2009، VimpelCom با یک شرکت مخابراتی ویتنامی ، GTel Telecommunications ، همکاری کرد تا یک شبکه جدید تلفن همراه در ویتنام به نام Beeline Vietnam باز کند. با این حال ، در سال 2012 ، پس از سه سال ضرر در کسب و کار ، Beeline از سرمایه گذاری مشترک و بازار ویتنامی به طور کلی کنار کشید. Gtel Mobile همچنان با استفاده از نام تجاری جدید Gmobile ، به فعالیت خود در ویتنام ادامه میدهد.

 

gmobile - جی موبایل