ودافون -  vodafone

ودافون - vodafone

ودافون شرکت چندملیتی مخابراتی بریتانیایی است که دفتر ثبت شده آن در نیوبری ، برکشایر ، انگلیس واقع شده است و دفتر مرکزی آن در لندن ، انگلیس مستقر است.
شرکت ودافون در بیش از 20 کشور فعالیت مستقیم دارد و در بیش از ۴۰ کشور دیگر نیز شرکای تجاری دارد. شرکت ودافون نخستین ارائه‌دهنده سرویس پیامک (یا اس‌ام‌اس) است. یکی از مهندسین این شرکت به نام نیل پاپ‌ورت، نخستین پیام کوتاه را در سوم دسامبر ۱۹۹۲ برای یکی از همکارانش در این شرکت ارسال کرد.کشورهایی که ودافون به صورت مستقیم فعالیت دارد عبارتند از :جمهوری کنگو،مصر، غنا، موزامبیک، تانرانیا، لسوتو، قطر، عربستان سعودی،استرالیا، آلبانی، جمهوری چک، آلمان، یونان، مجارستان،ایرلند،ایتالیا، هلند، پرتغال،قبرس شمالی، رومانی، ترکیه، اسپانیا و بریتانیا، همچنین در بخش هایی از کشورهای کنیا و سودان نیز به صورت مستقیم خدمات مخابراتی انجام میدهد.
ودافون در 40 کشورهای دیگر شرکای تجاری دارد که این کشورها عبارتند از : ایران، بحرین،لیبی،امارات متحده عربی، بنین، کویت، تونس، افغانستان، آذربایجان، هنگ کنگ، ژاپن، نیوزلند، ساموا، کره جنوبی، تایوان، ترکمنستان،ویتنام، ارمنستان، فیجی ،هند، مالزی ،پاپوآ گینه نو، سنگاپور، سریلانکا، تایلند، ازبکستان، اتریش، بلغارستان، کرواسی، دانمارک، فنلاند، ایسلند،لتونی ، مقدونیه، روسیه، اسلوونی، سوییس، جزیره‌های مانش، قبرس، استونی، جزایرفارو، لیتوانی، لوکزامبورگ، نروژ، سوئد، صربستان و اکراین

در 18 سپتامبر 2002 ، وودافون با گروه MTC کویت توافق نامه شراکت شبکه ای امضا کرد. این توافق نامه شامل انتقال مجدد MTC به MTC-Vodafone بود. در 29 دسامبر 2003 ، Vodafone توافق نامه شراکت دیگری با گروه MTC کویت امضا کرد. توافق دوم شامل همکاری در بحرین و نام تجاری این شبکه به عنوان MTC-Vodafone است.

گروه زین - Zain

در 3 نوامبر 2004 ، این شرکت اعلام كرد كه با شركت تابعه خود در آفریقای جنوبی Vodacom موافقت كرده است كه خدمات بین المللی Vodafone مانند Vodafone live را معرفی كند.
در نوامبر 2005 ، وودافون اعلام كرد كه در حال مذاكره انحصاری برای خرید 15 درصد سهام VenFin در گروه Vodacom است و روز بعد به توافق رسید. Vodafone و Telkom سپس 50٪ سهام Vodacom را در اختیار گرفتند. Vodafone پس از خرید 15٪ از سهام شرکت Telkom ، صاحب 57.5٪ Vodacom شد.
در 18 مه 2009 ، Vodafone سهام خود را در Vodacom از 15٪ به 65٪ افزایش داد تا با وجود اختلاف نظر اتحادیه های صنفی محلی ، اکثریت را در اختیار بگیرد.
در آوریل 2011 ، Vodacom لوگوی خود را به لوگوی Vodafone تغییر داد.

ووداکام-vodacom

در دسامبر سال 2007 ، Vodafone  توانست دومین مجوز تلفن همراه در قطر را با نام تجاری "Vodafone Qatar" دریلافت کند. وودافون قطر در QSTP ، پارک علم و فناوری قطر واقع شده است.
در 25 نوامبر 2019 ، Vodafone با همکاری ، Inseego Corp  اینترنت نسل پنج 5G MiFi M1100  را در قطر معرفی کرد.

ودافون قطر-vodafone qatar

در دسامبر 2005 ، Vodafone در مزایده برای خرید دومین شرکت بزرگ تلفن همراه ترکیه Telsim ، با قیمت 4.5 میلیارد دلار برنده شد. در اوایل ژانویه 2007 ، Telsim در ترکیه نام تجاری خود را با Vodafone ترکیب کرد و با عنوان تجاری جدید Telsim Vodafone به فعالیت خود ادامه داد و در 1 آوریل 2007 ، Vodafone Turkey تغییر نام داد. علاوه بر این ، وودافون ترکیه در قبرس شمالی نیز خدمات ارائه می دهد.

vodafone telesim - ودافون ترکیه

 

در مهر ۱۳۹۵ ودافون با امضای قراردادی با شرکت (داده‌گستر عصر نوین) های‌وب ایران وارد بازار الکترونیک ایران شد. قرار است ودافون در زمینه بازاریابی، توزیع و فروش خدمات الکترونیک، توسعه اینترنت چیزها و استفاده از اینترنت در خودرو و دیگر مکان‌ها به شرکت های‌وب همکاری کند.

های وب - Hi Web