ام تی اس -  mts

ام تی اس - mts

MTS ( نام کامل: Mobile TeleSystems ) یک اپراتور شبکه تلفن همراه در روسیه ، ارمنستان و بلاروس با بیش از 86.7 میلیون مشترک در 3 کشور است.

 

ام تی اس روسیه - MTS Russia

در سال 1994 ، سرمایه گذاری مشترک بین شبکه تلفن مسکو ، T-Mobile و Siemens، که بعداً بخشی از TeleSystems Mobile (MTS) شد ، اولین سرویس تلفن همراه روسیه را برای عموم در مسکو ارائه داد. MTS در سال 1994 در مجوز شروع به كار منطقه مسكو را بدست آورد ، MTS در سال 1997 مجوز مناطق ديگري را دريافت كرد و گسترش در سراسر روسيه را آغاز كرد و بعداً وارد كشورهاي ديگر CIS شد.

 

mrtc - ام آر تی سی

 

ویواسل-ام تی اس ارمنستان - VivaCell-MTS Armenia

 

در ارمنستان خدمات تحت نام تجاری MTS توسط K-Telecom CJSC تحت نام تجاری "VivaCell-MTS" ارائه می شود ، که 80٪ از آنها متعلق به MTS OJSC است. تعداد مشترکان VivaCell-MTS در ارمنستان تا 31 مارس 2011 حدود 2.55 میلیون نفر بود. از مه 2011 ، VivaCell-MTS بیش از 60٪ بازار تلفن همراه در ارمنستان را اشغال کرد.

 

vivacell-mts - ویواسل ام تی اس

 

ام تی اس بلاروس - MTS Belarus

 

در بلاروس ، علامت تجاری MTS خدمات ارتباط سلولی و انتقال داده ها "Mobile TeleSystems JLLC" ارائه می دهد. بنیانگذاران این شرکت Beltelecom (51٪ سهام) و The Russian Mobile TeleSystems OJSC (49٪ سهام) هستند. MTS تا دسامبر سال 2017 ، 5.2 میلیون مشترک در بلاروس داشت.

 

Mobile tele system - موبایل تله سیستم

 

 

ام تی اس ترکمنستان - MTS Turkmenistan

 

در 25 ژوئیه 2012 ، MTS توافق نامه ای را با شرکت ترکمن تلکام امضا کرد که طبق آن ام تی اس ترکمنستان بطور ماهانه 30 درصد سود خالص خود را که از عملیات در ترکمنستان به دست می آورد را به TurkmenTelecom پرداخت خواهد کرد. این توافق نامه به مدت پنج سال است و با توجه به برخی شرایط ممکن است پنج سال دیگر تمدید شود. همچنین به این شرکت مجوزهای GSM و 3G برای یک دوره سه ساله داده شده است.
MTS ترکمنستان در سپتامبر سال 2017 با خاتمه جواز استفاده از طیف ویژه فرکانس رادیویی و برخی منابع مورد نیاز دیگر روبرو شد ، ارائه خدمات ارتباطی به مشترکان در ترکمنستان متوقف شد تا سال 2016 ، MTS Turkmenistan در اوج خود 1.7 میلیون مشترک داشت.

 

turkemen telecom - ترکمن تلکام

 

ام تی اس ازبکستان - MTS Uzbekistan

 

Uzdunrobita بزرگترین اپراتور تلفن همراه در ازبکستان در دهه 1990 و 2000 بود. Uzdunrobita در سال 1991 به عنوان یک سرمایه گذاری مشترک بین گروهی از سرمایه گذاران آمریکایی ، گروه ارتباطات بین المللی ، با 45 درصد سهام تاسیس شد. و دولت جمهوری سوسیالیستی اتحاد جماهیر شوروی ازبک ، با 55 درصد سهم. هنگامی که ازبکستان چند هفته بعد استقلال خود را اعلام کرد ، ثبت سهام این شرکت مشترک از مسکو به تاشکند تغییر یافت و سهام دولت نیز توسط دولت مستقل ازبک تصاحب شد. Gulnora Karimova در اواخر دهه 1990 یا اوایل دهه 2000 کنترل این شرکت را به دست آورد.و تا سال 2005 74 درصد سهام این شرکت متعلق به ام تی اس روسیه بود.نام تجاری UMC در ازبکستان تا اواسط سال 2007 وجود داشت، هنگامی که مبارزات عمده ای برای تغییر نام،و تبدیل UMC به MTS صورت گرفت.

در اوت 2012 ، دولت ازبکستان با استناد به نقض های مكرر نظارتی ، مجوز عملیاتی این شرکت را لغو كرد و چند تن از مدیریتهای برتر آن را دستگیر كرد. MTS از این اقدام به عنوان "shakedown" معترض شد ، اما نتوانست به طور مؤثر با آن مخالفت کند.با تکمیل پرونده در سپتامبر 2012 ، دارایی این شرکت توقیف شد و برخی از مدیران آن به حبس محکوم شدند.وزارت دادگستری ایالات متحده در سال 2019 این شرکت را به اتهام رشوه دادن برای تأمین قراردادها متهم کرد. در ازبکستان MTS موافقت كرد كه جریمه 850 میلیون دلاری را بپردازد.

 

ums - یو اس ام

 

ام تی اس هند - MTS India

 

در مارس 2009 ، SSTL نام تجاری MTS India را در ایالت تامیل نادو و به دنبال آن ایالات همسایه کرالا و بنگال غربی به ترتیب در ماه آوریل و ماه مه راه اندازی کرد.
ام تی اس هند در 14 ژانویه 2016 توسط Reliance Communications (RCom) در یک بورس سهام خریداری شد ، که در آن SSTL توانست 10٪  سهم در RCom را دریافت کند. SSTL در 31 اکتبر 2017 در RCom ادغام شد.

 

reliance communications

 

 

 

ام تی اس اکراین - MTS Ukraine

 

در 31 اکتبر 2008 ، ودافون از همکاری با MTS خبر داد که به موجب آن خدمات Vodafone برای مشترکین MTS در دسترس خواهد بود و هر دو شرکت پتانسیل خرید کارآمدتر را با شروع کار در اوکراین ذکر کرده اند.

در اکتبر 2015 TeleSystems موبایل و Vodafone همکاری استراتژیک خود را گسترش دادند. این امر منجر به انتقال مجدد مشترکین ام تی اس اوکراین به وودافون اوکراین شد. MTS عملیات اوکراین خود را در سال 2019 فروخت

 

vodafone - ودافون