ام تی ان -  mtn

ام تی ان - mtn

گروه‌ ام‌تی‌ان یک شرکت ارتباطات همراه است که در سال ۱۹۹۴ تأسیس گردید و در حال حاضر در ۲۱ کشور آفریقایی و خاورمیانه‌ای فعالیت دارد . دفتر مرکزی آن در ژوهانسبورگ قرار دارد .ام‌تی‌ان که در سال ۱۹۹۴ به عنوان دومین اپراتور تلفن همراه آفریقای‌جنوبی آغاز بکار کرد، اکنون در زمینهٔ ارایهٔ سرویس مخابراتی در کلاس جهانی قرار دارد و اساس سرمایه‌گذاری خود را در کشورهای در حال توسعه قرار داده که این کشور ها عبارتند از:
ایران، افغانستان، بنین، بوتسوانا،کامرون، جمهوری کنگو، غنا، گینه، گینه بیسائو، لیبی،لیبریا،نیجریه، روآندا، آفریقای جنوبی، اسواتینی(سوازیلند)، سودان، سودان جنوبی، سوریه، اوگاندا، یمن و زامبیا

 

 

Verizon

در ژوئن سال 2008 ، گروه MTN موافقت خود را به خرید verizon business south africa ، که ارائه دهنده خدمات داده به مشتریان شرکت ها در آفریقای جنوبی و چهار کشور دیگر آفریقا بود ، اعلام کرد ولی این توافق در 28 فوریه 2009 به پایان رسید. MTN از طریق مشارکت خود با ISP پیشرو در آفریقای جنوبی ، Afrihost ، خود را برای ارائه خدمات باند پهن DSL در آفریقا ، به ویژه آفریقای جنوبی ، قرار داد.

 

verizon - ورایزن وایرلس

 

MASCOM

MASCOM wireless یک ارائه دهنده خدمات تلفن همراه متعلق به ام تی ان است که در بوتسوانا فعالیت می کند. این شرکت برای اولین بار در 17 فوریه 1998 مجوز گرفت. تا سال 2003 ، پرتغال تلكام صاحب سهام كنترل كننده در شركت بود.این شرکت دارای وسیع ترین پوشش در بوتسوانا که به بیش از 95٪ از جمعیت می رسد، است

 

mascom - مسکام

 

Lonestar Cell

Lonestar Cell یک شرکت ارتباطات مستقر در مونروویا ، لیبریا است. این شرکت بزرگترین شبکه ارتباطات بی سیم در لیبریا را در اختیار دارد و دارای 48٪ سهم بازار در سال 2011 است. این شرکت در سال 2000 توسط سرمایه گذاری مستقر در بیروت تأسیس شد و پس از سرمایه گذاری MTN در سال 2006 به عنوان زیرمجموعه شرکت MTN شناخته شد.

 

Lonestar Cell - لونیاستارسل

 

MTN Rwandancell

Crystal Telecom Rwanda ، که معمولاً با عنوان Crystal Telecom از آن یاد می شود ، یک شرکت بورس اوراق بهادار رواندا با مرکزیت خود در شهر کیگالی، رواندا است. این شرکت 20 درصد از سهام خود را در MTN Rwandancell بعنوان تنها سرمایه گذاری خود در اختیار دارد

 

crystal telecom - کریستال تلکام

 

MTN Uganda

ام تی ان اوگاندا یک شرکت تابعه از گروه MTN است ، در سال 2009 ، MTN اوگاندا محصول بانکی مبتنی بر تلفن همراه خود را با نام Mobile Money معرفی کرد. از مارس 2015 ، MTN کنترل 80 درصد از بازار پول موبایل در کشور اوگاندا را در اختیار دارد

 

mtn mobile money - ام تی ان اوگاندا

 

 

MTN Syria

ام تی ان سوریه یكی از دو اپراتور تلفن همراه در سوریه است ، اپراتور دیگر  Syriatel نام دارد. پیش از این ام تی ان سوریه با عنوان "Areeba" شناخته می شد. خدمات GSM و 3.5G و 4G (LTE) را ارائه می دهد.

 

mtn syria - ام تی ان سوریه

 

 

MTN Afghanistan

گروه‌ام تی ان برای اولین بار در ژؤئن٢۰۰۶وارد افغانستان شد. این شرکت در حال حاضر با پوشش دادن بیش از۱٨میلیون نفر در اکثر مناطق افغانستان یکی از اپراتورهای بزرگ تلفنی در این کشور شده‌است.

 

mtn afghnistan - ام تی ان افغانستان

 

MTN Irancell

شرکت مخابراتی ام‌تی‌ان آفریقای جنوبی در راستای پروژه اپراتور دوم تلفن همراه، بیش از ۵/۱ میلیارد دلار در زمینه تلفن همراه در ایران سرمایه‌گذاری کرده‌است. این شرکت با امضاء توافقی، ۴۹ درصد از سهام شرکت ایرانسل به ارزش ۲ میلیارد دلار را به خود اختصاص داد و بدین ترتیب برای اولین بار وارد بازار تلفن همراه خاورمیانه شد.

 

irancell - ایرانسل