اپراتور های کشور ترکیه

اپراتور های کشور ترکیه

کشور ترکیه دارای 3 اپراتور تلفن همراه است که عبارتند از  :

1. ترک تلکام (آوه آ)
2. ترکسل
3.ودافون ترکیه

که شما میتوانید سیم کارت متعلق به اپراتورهای این کشور را با کلیک بر روی لینک خرید شارژ سیم کارت های خارجی از طریق حساب بانکی خود در ایران و یا پرفکت مانی شارژ کنید.
در ادامه به معرفی کوتاهی از هر یک از این اپراتور ها خواهیم پرداخت

 

ترک تلکام (آوه آ)

 

TT Mobil İletişim Hizmetleri A.Ş ، (قبلاً Avea İletişim Hizmetleri A.Ş) که هم اکنون تحت نام تجاری Türk Telekom فعالیت می کند ، تنها اپراتور تلفن همراه GSM 1800 ترکیه است که در سال 2004 تاسیس شد.  TT & TİM letişim Hizmetleri A.Ş  بطور رسمی در 19 فوریه 2004 پس از ادغام سه شرکت Aycell ، GSM Türk Telekom و İş-TİM که از طریق مشارکت گروه  İş Bankası  با سهم 51٪ و Telecom Italia Mobile با سهم 49٪ تاسیس شد . پس از ادغام ، برای دوره ای با نام های تجاری Aria و Aycell تحت TT & TİM فعالیت داشته اند. یک نام تجاری کاملاً جدید "Avea" در 23 ژوئن 2004 وارد بازار شد و جایگزین نام تجاری "TT & TİM İletişim Hizmetleri A.Ş" با "Avea İletişim Hizmetleri A.Ş." شد.
خصوصی سازی 55٪ سهام ترک تلکام در نوامبر 2005 توسط Oger Telecom به اتمام رسید. در سپتامبر 2006 ، Türk Telekom سهام شرکت Telecom Italia با 40.6٪ در Avea را به دست آورد. سهم Turk Telekom در آوه آ 81.37 درصد است. 18.63 درصد از سهام باقی مانده متعلق به İş Bankası است.در تاریخ 27 ژانویه 2016 ، ترک تلکام برای شبکه های تلفن همراه ، تلفن ثابت و ارائه دهنده خدمات اینترنتی خود تصمیم گرفت از نام تجاری "Türk Telekom" استفاده کند.

 

turk telekom - ترک تلکام

 

 

"Avea" نامی مشتق از اسامی دو اپراتور ادغام شده "Aycell" و "Aria" است. یعنی "Avea" ترکیبی از اولین حروف نام این دو اپراتور ادغام شده است. "A" "ve" "A" در ترکی به معنی "A" "و" "A"

ادغام دو اپراتور GSM منجر به طراحی مجدد معماری شبکه برای گسترش پوشش و حل مسائل ایجاد شده توسط بار شبکه شده است. آوه آ توانسته است تقریباً یک سال پس از ایجاد ، اکثر مراحل آن را تکمیل کند ، و در حال حاضر بخش اعظمی از کشور ترکیه را با بیش از 7000 ایستگاه تحت پوشش قرار می دهد.

 

avea - آوه آ

 

Fenercell یک اپراتور شبکه مجازی موبایل در ترکیه است و از شبکه Avea  استفاده میکند و متعلق به باشگاه ورزشی فنرباغچه است.

 

fenercell - فنرسل

 

Galatasaray Mobile یا GS Mobile یک ارائه دهنده خدمات شبکه مجازی ترکیه متعلق به باشگاه ورزشی گالاتاسرای است که از شبکه Avea GSM برای پوشش استفاده می کند.

 

GS Mobile - گالاتاسرای موبایل

 

ترکسل

Turkcell İletişim Hizmetleri A.Ş اپراتور معروف تلفن همراه در ترکیه که دفتر مرکزی آن در استانبول مستقر است. این شرکت تا 30 سپتامبر سال 2011 حدود 34.4 میلیون مشترک داشت. در سال 2015 ، تعداد مشترکین این شرکت در 9 کشور به 68.9 میلیون نفر رسید ، ترکسل  بزرگترین سهامدار تلیا فنلاند با 51 درصد مالکیت است. این شرکت یکی از بزرگترین شرکتهای جهان  است.

 

Turkcell - ترکسل

 

ودافون ترکیه

 Telsim ، توسط گروه Uzan تأسیس شد و  در 28 دسامبر 2005 در گروه Vodafone گنجانده شد.  در 24 مه 2006 نام تجاری Telsim به وودافون ترکیه تغییر یافت. شرکت Vodafone ، یکی از بزرگترین شرکتهای بین المللی ارتباطات سیار جهان از نظر درآمد است ، وودافون ترکیه دومین شرکت بزرگ ارتباطات سیار ترکیه با 20.6 میلیون کاربر از 11 نوامبر 2014 است و به عنوان دومین سرمایه گذاری مستقیم بین المللی ترکیه ، کل سرمایه گذاری وودافون ترکیه از جمله تملک ها از سال 2006 تاکنون از 11 میلیارد لیر فراتر رفته است. وودافون ترکیه در 81 شهر ترکیه فعالیت می کند.

 

vodafone - ودافون ترکیه