اپراتور های کشور  عراق

اپراتور های کشور عراق

کشور عراق دارای 5  اپراتور تلفن همراه است که عبارتند از  :
1. زین
2. کورک
3.آسیاسل
4.موبیتل
5. موطنی
که شما میتوانید سیم کارت متعلق به اپراتورهای کورک و آسیاسل را با کلیک بر روی لینک خرید شارژ سیم کارت های خارجی از طریق حساب بانکی خود در ایران و یا پرفکت مانی شارژ کنید.
در ادامه به معرفی کوتاهی از هر یک از این اپراتور ها خواهیم پرداخت


زین


زین از دسامبر سال 2003 خدمات تلفن همراه در عراق ارائه داده است. پس از تأمین مجوز 15 ساله در آگوست 2007 ، Zain iraq شبکه Iraqna را بدست آورد و با 15.7 میلیون مشتری به بزرگترین اپراتور تلفن همراه در عراق تبدیل شد.

 

zain-زین

 

کورک


Korek Telecom یک شرکت اپراتور تلفن همراه در اربیل واقع در کردستان عراق است.
در مارس 2011 ، France Télécom که امروزه با نام Orange شناخته میشود  20٪ سهم غیرمستقیم در Korek Telecom را به دست آورد.

در تاریخ 1 ژانویه 2015 ، کورک پس از کسب یکی از سه مجوز 3G اعطا شده توسط دولت عراق ، اینترنت 3G را در عراق راه اندازی کرد

 

کورک-korek

 

آسیاسل

شركت مخابرات آسیاسل یك شركت ارتباطات عراقی است كه خدمات و اینترنت تلفن همراه را عمدتاً در عراق ارائه می دهد.
Asiacell ، اولین شرکت ارتباطات سیار در عراق ، در سال 1999 در شهر سلیمانیه تأسیس شد و اولین عملیات تجاری خود را در سال 2000 آغاز کرد.
در اکتبر سال 2003 ، Asiacell مجوز ارائه خدمات GSM به شش استان شمالی عراق را دریافت کرد و این مجوز در سال 2005 به منظور پوشش كل جمهوری عراق تمدید شد. در نتیجه ، امروز آسیاسل تنها شبکه مخابراتی است که سراسر کشور را پوشش می دهد.

 

asiacell-آسیاسل

 

موبیتل

Mobitel Iraq اولین اپراتور تلفن همراه در عراق است که اراده خدمات 3G را آغاز کرد. این اپراتور در فوریه 2007 راه اندازی شد و توسط دولت اقلیم کردستان برای فعالیت در مناطق کردستان مجوز دریافت کرد. Mobitel در حال حاضر استانداری اربیل و استانداری دهوک را در بر می گیرد و در مرحله برنامه ریزی برای پوشش استانداری سلیمانیه است. در ژوئیه 2007 ، Mobitel اولین اپراتور در عراق بود که خدمات 3.5G را آغاز کرد.

 

mobitel-موبیتل

 

موطنی
 Moutiny یک شرکت مخابرات است که خدمات تلفن همراه و اینترنت بی‌سیم را در عراق فراهم می‌کند.