چاینا موبایل - China Mobile

چاینا موبایل - China Mobile

China Mobile، شرکت چینی ارائه‌دهنده خدمات تلفن همراه در جمهوری خلق چین است، که تمامی سهام آن، در اختیار دولت چین بوده و بزرگترین شرکت در صنعت مخابرات چین می‌باشد.China Mobile Limited خدمات ارتباطی تلفن همراه را در سرتاسر سرزمین اصلی چین و هنگ کنگ ارائه می دهد. سهام شرکت چاینا موبایل در بازار بورس نیویورک و همچنین بورس اوراق بهادار هنگ کنگ، معامله می‌شود و بزرگترین شرکت ارتباطات راه دور از طریق سرمایه در بازار است ، و همچنین بزرگترین اپراتور شبکه تلفن همراه در جهان بر اساس تعداد مشترکین ، با بیش از 902 میلیون مشترک تا ژوئن سال 2018 شناخته میشود.

China Mobile Hong Kong Company Limited (CMHK) سابقاً شرکت تلفن تلفنی PEOPLES محدود ، یک شرکت تابعه کاملاً متعلق به China Mobile است.این شرکت در ژانویه 1997 افتتاح شد و اولین اپراتور PCS بود که چنین خدماتی را در هنگ کنگ راه اندازی کرد. CMHK در حال حاضر بزرگترین اپراتور ارتباطات از راه دور در هنگ کنگ است و فن آوری های GSM ، GPRS ، EDGE ، HSPA + (MVNO) ، FD-LTE و TD-LTE را به مشتریان این منطقه اداری ویژه هنگ کنگ ارائه می دهد.

 

CMHK

 

زونگ برند تجاری China Mobile در پاکستان است و توسط شرکت China Mobile Pakistan (CMPak) که یک شرکت تابعه China Mobile اداره می شود و خدمات GSM ، GPRS ، EDGE ، HSPA + ، FDD-LTE را ارائه می دهد.

 

 

در دسامبر سال 2017 ، China Mobile سرویس MVNO را در انگلستان با نام CMLink راه اندازی کرد. CMLink با هدف ارائه خدمات جمعیت چینی ساکن انگلیس و گردشگران و دانشجویان چینی انجام می شود و خدمات تماس رایگان با تلفن های همراه China Mobile در در داخل چین را به مشترکین خود ارائه می دهد.